FORMA 2012

FORMA-dagen idag. Något bättre än förra årets antiklimax. Förra året fick lära oss att utbildning egentligen inte behövs, att man bara behöver ambitioner och idéer för att komma nånstans. Årets lärdom tolkar jag som "Ta vara på den här tiden, för sen börjar eländet!". Det var ju lite bättre.
Jag ska inte säga at det var bortkastad tid att gå på gästföreläsningarna, men det var lite sövande ibland.
Nu har jag mailat ett tag med en PR-konsult-firma i Götet, så nu hoppas jag att de hör av sig snart och kallar till praktikintervju. Det känns allvarligt talat som att kasta sig i havet och inte veta säkert om man kan simma eller inte. Men detta ska väl gå vägen också.
Simma gjorde jag för övrigt imorse med S. Funderar på att börja simma en kväll i veckan också, det kanske är mysigt.
Nu har vi kört igång med ekonomi-kursen. Läraren är superb... och västgöte anar jag ^^. Ekonomi är därmed ett roligt ämne, men kommer förmodligen bli ännu svårare än juridiken. Har läst ett kompendium med begrepp idag...och jag säger bara jösses!
 
 
Trackback
RSS 2.0