There and back again

Torsdag: Forma-dagen. Först arkeologdravel med dinosaurie-referenser... sedan säger de rätt ut att utbildning egentligen inte behövs. God lunch. En föreläsning som jag redan hört, dock mer upplivande än förmiddagens. Sist en kulturelitist som malde på om sin konsthall. Jag var inte lika körd som resten av åhörarna, eftersom de var kulturmänniskor som inte skulle få några jobb... sas det.
Satte mig på ett tåg till Göteborg. 90 minuter försenat vid framkomsten. Övernattning hos K.
 
Fredag: Sov tre timmar, upp vid fem. Satte mig på en buss till Oslo. Framme i Oslo lyckades jag ta mig till Hagegatan där likningskontoret låg... eller hade legat fram till precis nyligen enligt mannen i godisaffären. Det nybyggda kontoret låg i själva verket precis vid busscentralen. Det var bara att knalla tillbaka. Mannen rådde mig att ta t-banan tillbaka. Det hade tagit mig 9 minuter att ta mig från busscentralen till Hagegatan... så det var ju bara att gå 9 minuter tillbaka, var ju inte så långt. Dessa norrmän tycks uppleva långa distanser i stadsmiljö som väldigt krävande.
In på det massiva moderna skattehuset. Aningen lång väntetid, men servicen var inget att klaga på. Tvärt om.
Bussen tillbaka till Götet. Mission accomplished. Fika på stan med K. Exorcisten, te, kakor och filosofi på kvällen.
 
Lördag: Vandring i Botaniska Trädgården, många gröna skott och söta tillskott med tillhörande föräldrar. Sushi på Linnégatan. Tåg tillbaka till Växjö. Ett glas vin framför Top Gear...perfect ending.
 
Nu ska jag bara ta en dusch och sova ut ordentligt så kan jag börja med verkligheten imorgon.
Trackback
RSS 2.0